PROGRAMA ELECTORAL PSPV-PSOE
ELECCIONES AUTONÓMICAS - MAYO 2015

ACTIVIDAD FÍSICA Y DEPORTE

            En la sociedad actual, la práctica de la actividad física y el deporte es un derecho recogido en nuestra legislación autonómica. Los ciudadanos y ciudadanas de la Comunitat Valenciana tenemos derecho a practicar y conocer el deporte y la actividad física, y los poderes públicos tienen la obligación de garantizar este derecho.

PROPUESTAS 13 y 17

13Promoveremos al profesorado de educación física como agente promotor de la salud y evaluador de la condición física/funcional del escolar, como acción pública preventiva.

17. Incentivaremos la labor del profesor de educación física como coordinador del programa deportivo de centro.

El profesor de educación física (EF) en un centro escolar debe ser el referente cualificado que programe el proceso educativo de los escolares. Este proceso no solo se limita al horario lectivo sino que puede y debe ir más allá, ocupando el espacio y el tiempo extraescolar.

Un buen programa deportivo de centro garantiza la continuidad del escolar después del tiempo lectivo, alcanzando así el principal objetivo de la asignatura de EF, el desarrollo integral de la persona y la adquisición de un hábito saludable de vida.

El profesor de EF es la persona más cualificada para elaborar dicho programa. Entre otras funciones puede convertirse en el primer evaluador del estado físico del escolar. A través de los test estandarizados puede orientar a las familias evaluando la condición física y funcional de los escolares. También puede coordinar las actividades deportivas extraescolares.

El profesor de EF se convierte en un recurso de primer orden dentro de la estrategia pública de la lucha contra el sedentarismo y la promoción de hábitos saludables entre los escolares. Esta labor debe ser compensada y/o incentivada. 



PROGRAMA ELECTORAL PSPV-PSOE
ELECCIONS AUTONÒMIQUES - MAIG 2015


ACTIVITAT FÍSICA I ESPORT

En la societat actual, la pràctica de l'activitat física i l'esport és un dret recollit en la nostra legislació autonòmica. Els ciutadans i ciutadanes de la Comunitat Valenciana tenim dret a practicar i conèixer l'esport i l'activitat física, i els poders públics tenen l'obligació de garantir aquest dret.


PROPOSTES 13 i 17


13. Promourem al professorat d'educació física com l'agent promotor de la salut i avaluador de la condició física/funcional de l'escolar, com a acció pública preventiva.

17. Incentivarem la labor del professor d'educació física com a coordinador del programa esportiu de centre.



El professor d'educació física (EF) en un centre escolar ha de ser el referent qualificat que programe el procés educatiu dels escolars. Aquest procés no solament es limita a l'horari lectiu sinó que pot i deu anar més enllà, ocupant l'espai i el temps extraescolar.

Un bon programa esportiu de centre garanteix la continuïtat de l'escolar després del temps lectiu, aconseguint així el principal objectiu de l'assignatura de EF, el desenvolupament integral de la persona i l'adquisició d'un hàbit saludable de vida.

El professor de EF és la persona més qualificada per a elaborar aquest programa. Entre altres funcions pot convertir-se en el primer avaluador de l'estat físic de l'escolar. A través dels test estandarditzats pot orientar a les famílies avaluant la condició física i funcional dels escolars. També pot coordinar les activitats esportives extraescolars.

El professor de EF es converteix en un recurs de primer ordre dins de l'estratègia pública de la lluita contra el sedentarisme i la promoció d'hàbits saludables entre els escolars. Aquesta labor ha de ser compensada i/o incentivada.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog