NORMATIVA ANTI-COVID DE LA COMUNITAT VALENCIANA (en vigor)
ÁMBIT DE L’ESPORT (19 gener al 1 de març de 2021)
PRESENTACIÓ
El Fòrum
de L’Esport, òrgan de participació del PSPV-PSOE, en l’exercici de la seua funció
assessora en matèria d’activitat física y esport de la Comunitat Valenciana, ha
elaborat aquest document que pretén ajudar
a Institucions, entitats esportives de caràcter associatiu i comercial, en
general, a gestors, professionals de l’activitat
física i l’esport, a l’hora d‘ interpretar
les normes que regulen aquesta activitat en el moment actual.
El text que a continuació es
presenta recull la normativa sobre
mesures de prevenció enfront de la Covid-19 elaborada per la Generalitat
Valenciana i que regeix, en aquests moments.
En
la seva PRIMERA PART reflexa de
manera esquemàtica i resumida les mesures en diferents àmbits de l'activitat
física i l'esport (federat, per a tots/es, esdeveniments, instal·lacions
esportives…).
En la SEGONA PART del document es fa
referència a la literalitat de la norma extraient el contingut exclusivament
referit a l'activitat física i l'esport de cadascuna de les Resolucions de la
Generalitat que en aquests moments estan regulant les mesures de prevenció
enfront del Covid-19.
Tanca el document la relació d'enllaços
amb les normes consultades i altres referències que completen el panorama de
l'esport en temps de Covid-19 a la Comunitat Valenciana.
NORMES ANTI-COVID EN LA COMUNITAT VALENCIANA PER A L’ESPORT
Estat.
·
Reial decret 463/2020, de 14 de març, Declaració d'Estat
d'Alarma, prorrogat amb altres Decrets fins al 21 de juny.
·
Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara
l'estat d'alarma per a contindre la propagació d'infeccions causades
pel SARS-CoV-2.
o Estat d'alarma que s'ha prorrogat
per Reial decret 956/2020, de 3 de novembre, des de les 00.00 hores del dia 9
de novembre de 2020 fins a les 00.00 hores del dia 9 de maig de 2021.[1]
·
Acord del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de
Salut, de data 3 de desembre de 2020, pel qual es preveuen mesures de salut
pública enfront de Covid-19 per a la celebració de les festes nadalenques
Comunitat
Valenciana.
(1) 1. Acord de 19 de juny, del Consell, sobre mesures de prevenció
front a la Covid-19 (DOGV 20.06.2020).
(2) 2. Resolució de 17 de juliol de 2020, de la Consellera de Sanitat
Universal y Salut Pública (DOGV 18.07.2020).
(3) 3. Resolució de 24 de juliol de 2020, de la Consellera de
Sanitat Universal y Salut Pública (DOGV 24.07.2020).
(4) 4. Resolució de 17 de agosto de 2020, de la Consellera de Sanitat
Universal y Salut Pública, per la adopció de las mesures establides en el acord
del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, sobre mesures de
prevenció front e al Covid19 (DOGV 18.08.2020).
(5) 5. Resolució de 19 d’octubre de 2020, de la Consellera de Sanitat
Universal y Salut Pública, por la que se acorda una tercera pròrroga de la
Resolució de 17 d’agost de 2020, (DOGV 19.10.2020).
(6) 6. Resolució de 6 de novembre de 2020, de la Consellera de Sanitat
Universal y Salut Pública (DOGV 06.11.2020).
(7) 7. Resolució
de 5 de desembre de 2020, de la Consellera de Sanitat Universal y Salut Pública
(DOGV 05.12.2020).
(8) 8. Resolució
de 5 de gener de 2021, de la Consellera de Sanitat Universal y Salut Pública
(DOGV 06.01.2021).
(9) 9. Resolució
de 19 de gener de 2021, de la Consellera de Sanitat Universal y Salut Pública
(DOGV 20.01.2021).
(1) 10. Resolució de 29 de gener de 2021, de la Consellera de Sanitat
Universal i Salut Pública (DOGV 30.01.2021)
11. 11. Resolució de 12 de febrer de 2021, de la Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública (DOGV 12.02.2021)
1 * Observar la correspondència entre la numeració al final de cada mesura y la norma de la que deriva.
1ª
part: síntesi de mesures per l’àmbit de l'esport
ULTIMES MESURES (Resolució del 19 de gener, vigènt fins al 3 de febrer, Decret 2/2021, de 24 de gener, Resolució de 29 de gener, vigents fins el 15 de febrer i Resolució del 12 de febrer que prorroga la anterior fins el 1 de març).
ES
POT:
-
Practicar
Activitat física i esport al aire lliure
o
Aquelles modalitats individuals o
per parelles (només convivientes)
o
Sense contacte
o
Núm. de personas: 2 personas
- Obligatori us de la màscara, majors de 6 anys, a tot hora en platges i de 10 a 19 h; en nuclis urbans (mesura incorporada per la Resolució de 29 de gener)
-
Competicions
internacionals/estatals y respectius entrenaments (*)
o
esport profesional
o esport no profesional, oficials federades
o i els necesaris per al desenvolupament d’activitats lectives curriculars dels centres educatius (correcció d’errors 20 de gener 2021).
NO ES POT (QUEDA TANCAT O SUSPÉS)
- Competicions, activitats i esdeveniments esportius d’àmbit autonòmic o inferior- (prorrogat per la Resolució de 29 de gener)
o
organizados por entidades públicas
o privadas
o en totes les categories i modalitats esportives, incloent els entrenaments
-
Es tanquen
totes les instal·lacions esportives i els centres esportius, -
(prorrogat per la Resolució de 29 de gener)
o
oberts o tancats
o
amb les excepcions anteriorment
esmentades (*)
o
incloent clubs, gimnasos, centres
d'entrenament, complexos esportius, pavellons, pistes de bitles, pistes per a
carreres, centres de pilates, ioga i similars
o
es tanquen les saunes, spas,
solárium, banys turcs, balnearis, salons de massatges i similars (Resolució
del 29 de gener)
-
Limitació de mobilitat d’entrada i sortida de la Comunitat
Valenciana (prorrogat pel Decret 2/2021 de 24 de
gener)
-
Limitació de mobilitat d’entrada i sortida els cap de setmana (des de
les 15 h del divendres fins a les 6,00 h., del dilluns)en 15 municipis de la Comunitat
Valenciana de més de 50.000 habitants. (modificat
pel Decret 2/2021 de 24 de gener)
MESURES
GENERALS
·
Ús de la màscara
§ No serà obligatori durant la pràctica d'activitat física o qualsevol altra activitat amb
la qual resulte incompatible el seu ús (malaltia, dificultat respiratòria). (2)
§ No es permet l'ús de màscara amb
vàlvula exhalatoria. (2)
§ Obligatori el seu ús, en zones
d'accés i comuns de la instal·lació, o quan hi haja reunions tècniques i en
els moments en els quals no s'estiga realitzant l'activitat física i/o no es
puga mantindre la distància mínima. (2)
·
Mesures d'higiene comunes
§ La persona titular de
l'activitat és la responsable de realitzar el
seguiment de l'aplicació. (1)
§ Assegurar la neteja i
desinfecció: zones comunes, zones privades del
personal i material compartit. (1)
§ Desinfectants com a dilucions de lleixiu 1.50. (1)
§ Rebutjar material utilitzat
en la neteja. (1)
§ Llavat de mans. (1)
§ Ús de gels hidroalcohólicos o
desinfectants abans i després de l'ús de materials/equips/eines. (1)
§ Ventilar la instal·lació periòdicament. (1)
§ S'evitara ús d'ascensors/muntacàrregues.
Ocupació d'una persona màxim si és necessari utilitzar-ho. (1)
§ Banys/vestuaris/provadors/sales…: 1 persona cada 4m2. En espais amb més d'una cabina, urinari 50%
d'ocupació. (1)
§ Pagament amb targeta (s'ha de promoure). Evitar contacte físic. (1)
§ Utilitzar papereres amb pedal i
tapa per a rebutjar material usat. (1)
§ El material compartit ha de desinfectar-se quan canvie de mans, en cada ús. (1)
§ Altres mesures comunes a totes les activitats, recollides en els apartats 2.1 i 2.2 i 2.4.,
de l'Acord del 19 de juny, del Consell. (1).
PISCINES
PISCINES RECREATIVES
§ Permés fins al 30% d'aforament per a piscines tancades. (7)
§ Permés un aforament fins al 50% en piscines
obertes. (7)
§ Permés l'ús de vestuaris.
(7)
§ No permés ús de dutxes. (7)
§ No permés ús de les fonts
d'aigua. (7)
§ Recomanable cita prèvia si fóra necessari per a evitar acumulacions (superació de l'aforament)
de persones. (1)
§ Aquestes mesures s'apliquen sense perjudici de les altres operacions de depuració física i química de l'aigua,
regulades per RD 742/2013. (1)
§ Informar els usuaris, per cartelleria, megafonia, etc., les mesures de seguretat i higiene.
(1)
§ Inclou piscines en hotels (turisme), urbanitzacions i similars. (1)
PISCINES D’US COLECTIU
§ Neteja i desinfecció de les instal·lacions, especialment:
·
Vestuaris,
banys. (1)
·
Equips i materials com a
gots, corcheras, material auxiliar, reixa perimetral, farmaciola de
primers auxilis, taquilles. (1)
§ Utilitzar biocides homologats (Reglament
(UE) núm. 528/2012). (1)
§ Utilitzar desinfectants com a dilucions de Legía 1.50. (1)
PISCINES D’US ESPORTIU
§ Es permet pràctica
individual o en grup. (2)
§ Sempre amb distància de seguretat 1,5 m., i altres mesures. (1)
§ Aforament: 4m2 per
persona en làmina d'aigua. (1)
§ Sistema d'accés que evite acumulació de persones: torns. (1)
§ No es poden utilitzar dutxes.
(7)
§ Permés l'ús de vestuaris (7)
§ En cas d'existència de carrers
s'habilitarà, sempre que siga possible, un carrer d'anada i un de tornada. (2)
INSTAL.LACIONS
ESPÒRTIVES (IIEE)
§ Es podran realitzar activitats
físiques en grups mantenint la distància. (2)
§
Les persones amb necessitats especials podran estar acompanyades per
una persona de suport. (1)
§
No es podran utilitzar les dutxes. (6)
§
Es podran utilitzar els vestuaris mantenint la distància de
seguretat (7)
§
Pràctica en grups (fins a 25) en IIEE obertes
i tancades (8)
§
Aforament màxim: 30% mantenint distància de
seguretat (7)
§
Sistema d'accés a les IIEE: evitar
acumulacions, accés per torns. (1)
§
Les persones titulars de les IIEE són
les responsables d'establir mesures per a garantir les mesures i aforaments.
(1) Mesures de neteja i higiene:
§
Les mesures han d'estar senyalitzades en lloc visible:
accessos, aforaments i m². (1)
·
Ús obligatori de màscara.
·
Higiene de mans.
·
Desinfecció de material.
·
Distància de seguretat.
·
Ús de vestuaris. Altres zones: comuns,
d'aigua, restauració…
·
Solució de hidroalcohol per a
higiene personal.
·
Neteja i desinfecció almenys dues vegades en
el dia. Especial èmfasi en superfícies,
poms de les portes, màquines i aparells, bancs i altres elements d'ús
compartit. (1)
·
Ús detergents habituals o lleixiu. (1)
·
Desinfeccion del material esportiu en
finalitzar cada torn. (1)
·
Especial neteja i desinfecció en lavabos i zones comunes. (2)
·
Utilització de papereres amb tapa, pedal i doble
bossa. (2)
·
Dotació de sabó i tovalloles de paper per a neteja de mans. (2)
·
Dispensadors de gel hidroalcohólic accessibles.
(2)
·
Elements de protecció de les persones treballadores de
les IIEE (aportades pel titular o organitzador). (2)
·
S'haurà de garantir la ventilació de les instal·lacions i
respectar les mesures de seguretat interpersonal. (7)
ESPORT
FEDERAT
LLIGUES FEDERADES NO PROFESIONALS
§ No és aplicable en la CV la Resolució
de 4 de maig del CSD. (1)
§ Entrenaments de tipus mitjà: mantenint la distància de 1,5 m. i evitant el contacte físic. (1)
§ Entrenaments en instal·lacions
obertes: màxim 25 persones. (8)
§ Entrenaments en instal·lacions
tancades: màxim 20 persones. (1)
§ Pot assistir a l'entrenament el personal
tècnic i auxiliar necessari. Mantenint distàncies i aforaments. (1)
§ No podran participar en els entrenaments persones que estiguen en quarantena o les que presenten símptomes.
(1)
§ Les reunions tècniques,
màxim 20 persones: amb les distàncies i mitjans de protecció comunes, 1,5 m i
màscara. (1)
§ Mitjans de comunicació: permesa l'entrada amb les restriccions de distància i les que
s'imposen en espais tancats. Màscara obligatòria. (1)
§ En Gimnasos, evitar compartir material i si no és possible desinfectar-ho després
de cada ús. (1)
§ Entrenaments en règim de
concentració, amb residència allotjament i restauració
es regiran per normes específiques. (1)
COMPETICIONS ESPORTIVES FEDERADES
§ Es permet la celebració de competicions de modalitats esportives individuals, d'equip i de contacte. (2)
§ La Federació corresponent haurà de disposar d'un PROTOCOL que garantisca el seguiment de les mesures d'higiene i
distanciament. (1)
§ Se suspenen
temporalment les competicions
esportives dels Jocs Esportius de la CV, així com aquelles competicions de les
categories de l’esport federat i de l’esport no federat, equivalents en edat,
en les quals participen persones escolaritzades en les etapes educatives
d’Infantil i Primària.(8) Prebenjamins,
Benjamins i Alevins.
ESDEVENIMENTS
ESPORTIUS
§ Aforament màxim fins al 30%, amb un límit de 150 persones assistents i evitant les aglomeracions.
En IIDD, via pública i espais naturals. (7)
§ Mantenint distància de seguretat
i ús de màscara. (4)
§ Es permeten activitats o modalitats
esportives individuals, d'equip i de contacte. (2)
§ Mitjans de comunicació: permesa l'entrada amb les restriccions de distància i les que
s'imposen en espais tancats. (1) Màscara
obligatòria. (2)
§ Podran participar, de manera conjunta, un màxim de 150 persones esportistes. (7)
§ Establir torns, eixides escalonades. (2)
§ La persona organitzadora haurà de disposar d'un Protocol que garantisca el seguiment de totes
les mesures de seguretat, higiene…, per a esportistes, treballadors i mitjans
de comunicació. (1)
§ En els esdeveniments relacionats
amb l'activitat esportiva, pel seu especial impacte en el control i la
prevenció de la malaltia, es recomana seguir els protocols Covid-19
del CCSD. (5)
§ No es podran celebrar grans
esdeveniments esportius i, en el seu lloc, es recomanen modalitats de
participació virtual. (8)
§ No es permet la presència de
públic en els esdeveniments esportius que se celebren
en el marc de competicions professionals d'àmbit internacional. (7)
§ En les competicions
professionals d'àmbit estatal, seran aplicable les
mesures del Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny.
ESPORTS
PER A TOTS/ES
ACTIVITAT FÍSICA O ESPORT NO PROFESSIONAL NI FEDERAT (S'inclouen
gimnasos, centres esportius, clubs, complexos, estadis, pavellons, pistes,
camps de golf, etc).
§ Activitat física o esport
practicat sense contacte físic. Només permeses les
modalitats individuals i/o per parelles (7)
§ Persones amb necessitats
especials amb persona de suport (7)
§ En IIEE a l'aire lliure o tancades, via pública i medi
natural: grups de 25 persones màxim.
(8)
§ Garantir la ventilació de les
instal·lacions i respectar mesures de seguretat. (7)
§ Aforament màxim del 30% i mantenint distància de seguretat (7)
§ Es permet ús de vestuaris
(7)
§ No es permet ús de les dutxes
(6)
ACTIVITATS A LA NATURA I PRACTICA ESPORTIVA A L’AIRE LLIURE
§ En activitats (senderisme, muntanyisme, escalada, ciclisme…) tant per a
persones federades com no federades que practiquen dins dels límits de la CV:
en grups de 30 persones màxim. (7)
§ Respectar sempre distància de
seguretat: 1,50 m. i mesures d'higiene de mans i etiqueta respiratòria. (1)
§ En Serveis de lloguer de motos
aquàtiques, hidropedals, elements esportius o d'esbarjo en platges o
zones aquàtiques, es regiran per l'activitat en establiments i locals
comercials minoristes. (1)
§ Especial incidència en la desinfecció
del material esportiu després de cada ús. (1)
CAMPS ESPORTIUS, ESCOLES ESPORTIVES I CLÍNICS
§ Aforament màxim de 300
participants, organitzats en grups estables de 30
persones, en instal·lacions obertes, i de 25 persones, a instal·lacions
tancades. (2)
§ L'aforament màxim permés serà d'una persona usuària per cada 2,25 m² de superfície útil per a
l'ús esportiu de la instal·lació. (2)
§ L'organitzador haurà de disposar d'un PROTOCOL
de desenvolupament que garantisca el seguiment de totes les mesures
anti COVID. (2)
§ Els serveis de residència, allotjament i restauració han de complir les seues mesures
específiques. (2)
ACTIVITATS DE TEMPS LLIURE I OCI LLIURE
§ Als parcs infantils recreatius
a l'aire lliure, castells inflables, tobogans. (7)
·
mesures de seguretat i higiene comunes.
·
neteja diària.
·
aforament limitat al 50%.
·
Distància de seguretat mínim 1,50 m.
§ Locals d'oci infantil en espais tancats hauran de garantir la neteja contínua. (7)
§ S'organitzaran en grups de fins
a un màxim de 10 persones, inclòs monitors/as. (7)
NAVEGACIÓ RECREATIVA I ACTIVITATS
NÁUTIQUES.
§ A bord de les embarcacions dedicades
a la navegació recreativa no podrà trobar-se un nombre de persones que
supere el setanta-cinc per cent (75%), incloses pràctiques de navegació. (1)
§ Per a persones convivents es
permet fins a 15 persones per
embarcació. (1)
§ La navegació es limitarà a les
aigües adjacents a la Comunitat Valenciana. (1)
§ En totes aquestes activitats hauran d'adoptar-se les mesures de desinfecció i normes de salut i
higiene comunes. (1)
2ª
part: extracte de contingut normatiu referit a l'esport
Referències
per a llegir el text que recull les normes objectives promulgades per la
Generalitat en l'àmbit de l'activitat física i l'esport per a fer front a la
Covid-19.
Text en negreta: actualment en vigor
(actualitzat)
Text en
blau: títol
dels àmbits de l'esport regulats i mesures establides
Text en gris: normes que queden sense efecte o derogades
Text en roig: comentari aclaridor
(1) Acord de 19 de juny, del Consell, sobre mesures de
prevenció enfront de la Covid-19 (DOGV 20.06.2020) NORMA EN VIGOR.
2. MESURES D'HIGIENE (COMUNS)
2.1. Mesures d'higiene COMUNS a
totes les activitats (…) seran aplicables a tots els establiments, locals de negoci,
instal·lacions i espais d'ús públic i activitats de caràcter públic les
següents mesures d'higiene i prevenció:
a) La persona o entitat titular de l'activitat econòmica o, en el
seu cas, el director, directora o responsable dels centres, instal·lacions,
espais d'ús públic i entitats, ha d'assegurar que s'adopten les mesures de
neteja i desinfecció adequades a les característiques i intensitat d'ús
dels establiments, locals, instal·lacions o espais recollits a continuació. En
les tasques de neteja i desinfecció es prestarà especial atenció a les zones
d'ús comú i a les superfícies de contacte més freqüents com a poms de
portes, taules, mobles, passamans, sòls, telèfons, penjadors i altres elements
de similars característiques, conforme a les següents pautes:
1a)
S'utilitzaran desinfectants com a
dilucions de lleixiu (1.50) acabada de preparar o qualsevol dels
desinfectants amb activitat viricida
que es troben en el mercat i degudament autoritzats i registrats. En l'ús
d'aqueix producte es respectaran les indicacions de l'etiqueta.
2a)
Després de cada neteja, els materials emprats i els equips de protecció utilitzats
es rebutjaran de manera segura, i es procedirà a la rentada de mans. Les
mesures de neteja s'estendran també, en el seu cas, a zones privades del
personal treballador, com a vestuaris, taquilles, condícies, cuines i àrees de
descans.
b) Així mateix, quan existisquen
llocs de treball compartits per més
d'una persona treballadora, s'establiran els mecanismes i processos oportuns
per a garantir la higienització d'aquests llocs. Es procurarà que els equips o
eines emprats siguen personals i intransferibles, o que les parts en contacte
directe amb el cos de la persona disposen d'elements substituïbles. En el cas
d'aquells equips que hagen de ser manipulats per diferent personal, es
procurarà la disponibilitat de materials de protecció o l'ús de manera recurrent
de gels hidroalcohólicos o desinfectants amb caràcter previ i
posterior al seu ús.
c) En el cas que s'empren uniformes o roba de treball, es
procedirà a la seua rentada i desinfecció regular.
d) Les instal·lacions s'han de ventilar periòdicament i, com a mínim,
de manera diària i durant el temps necessari per a permetre la renovació de
l'aire.
e) Quan els centres, entitats, locals i
establiments disposen d'ascensor o
muntacàrregues, s'utilitzaran preferentment les escales. Quan siga
necessari utilitzar-los, la seua ocupació màxima ha de ser d'una persona,
llevat que es tracte de persones convivents o que empren màscares totes les
persones ocupants.
f) L'ocupació màxima per a l'ús de lavabos, vestuaris, provadors,
sales de lactància o similars per part de la clientela, personal visitant o
persones usuàries serà d'una persona per a espais de fins a quatre metres
quadrats (4 m²), excepte en aquells supòsits de persones que puguen requerir
assistència; en aqueix cas, també es permetrà la utilització pel seu
acompanyant. Per a lavabos de més de quatre metres quadrats que compten amb més
d'una cabina o urinari, l'ocupació màxima serà del cinquanta per cent (50%) del
nombre de cabines i urinaris que tinga l'estada, havent de mantindre's, durant
el seu ús, la distància de seguretat interpersonal. Haurà de reforçar-se la
neteja i desinfecció dels referits espais garantint sempre l'estat de
salubritat i higiene d'aquests.
g) Es promourà el pagament amb targeta o altres mitjans
que no suposen contacte físic entre dispositius, així com la neteja i
desinfecció dels equips precisos per a això.
h) Es disposarà de papereres amb pedal i tapa per a
depositar mocadors i qualsevol altre material d'un sol ús, que han de
netejar-se sovint i, almenys, una vegada al dia.
i) Aquells materials que siguen subministrats a les persones usuàries durant
el desenvolupament de l'activitat i que siguen d'ús compartit han de
desinfectar-se després de cada ús.
2.6. Mesures addicionals d'higiene
i prevenció en PISCINES D'ÚS COL·LECTIU.
A més de les
mesures generals d'higiene i prevenció contingudes en els apartats 2.1 i 2.2, i
sense perjudici d'aplicació de les normes tècnic-sanitàries vigents, en les
piscines d'ús col·lectiu haurà de dur-se a terme la neteja i desinfecció de les instal·lacions amb especial atenció
als espais tancats com a vestuaris o lavabos amb caràcter previ a
l'obertura de cada jornada.
Així mateix, hauran
de netejar-se i desinfectar-se els
diferents equips i materials com a gots, corcheras, material auxiliar
de classes, reixa perimetral, farmaciola de primers auxilis, taquilles,
així com qualsevol altre en contacte amb les persones usuàries que forme part
de la instal·lació.
Els biocides a utilitzar per a
la desinfecció de superfícies seran aquells de la mena de producte 2, referits
en l'annex V de Reglament (UE) núm. 528/2012 del Parlament Europeu i del
Consell, de 22 de maig de 2012, relatiu a la comercialització i l'ús dels
biocides.
Així mateix, podran
utilitzar-se desinfectants com a dilucions
de lleixiu 1.50 acabada de preparar o qualsevol dels desinfectants amb
activitat viricida que es troben en el mercat i que estiguen degudament
autoritzats i registrats.
2.7. Mesures addicionals d'higiene
i prevenció EN INSTAL·LACIONS ESPORTIVES.
A més de les
mesures generals d'higiene i prevenció contingudes en els apartats 2.1 i 2.2,
es realitzarà una neteja i desinfecció
periòdica de les instal·lacions, almenys dues vegades en el dia, i sempre
després de cada torn, incloent les zones comunes, posant especial èmfasi en superfícies,
poms de les portes, màquines i aparells objecte de manipulació, bancs de
treball i altres estris d'ús compartit, aplicacions de les llums, botons
d'ascensors, baranes i passamans, utilitzant detergents habituals o lleixiu
d'ús domèstic diluïda en aigua.
Així mateix, es
netejarà i desinfectarà el material
utilitzat per les persones esportistes en finalitzar cada torn
d'entrenament i a la finalització de la jornada.
3.8. Mesures relatives a
l'ACTIVITAT ESPORTIVA NO PROFESSIONAL
- Esport per a tots (Actualitzat per la Resolució de 5 de
desembre)
- Federat
3.8.1 Activitat física a l'aire
lliure (Actualitzat per la Resolució
de 5 de desembre)
1. Podrà practicar-se a
l'aire lliure activitat física individual sense contacte físic i modalitats
esportives que es practiquen per parelles.
2. L'activitat física individual a l'aire lliure podrà practicar-se en
grups d'un màxim de trenta persones (30),
respectant les mesures de seguretat i higiene previstes en aquest acord,
especialment en relació amb el manteniment de la distància mínima de 1,5
metres, la higiene de mans i l'etiqueta respiratòria.
3.8.2. Entrenament EN LLIGUES FEDERADES NO PROFESSIONALS
1. Sense perjudici
dels requisits que puguen establir les federacions esportives per al
desenvolupament de les competicions, NO
ÉS APLICABLE als entrenaments de les persones esportistes federades no
professionals de les entitats esportives de la Comunitat Valenciana, la Resolució
de 4 de maig de 2020, de la Presidència del Consell Superior d'Esports, per
la qual s'aprova i publica el Protocol bàsic d'actuació per a la volta als
entrenaments i reinici de les competicions federades i professionals.
2. Les persones esportistes integrades en
clubs o entitats participants en lligues no professionals federades de la Comunitat
Valenciana podran realitzar ENTRENAMENTS
DE TIPUS MITJÀ, consistents en l'exercici de tasques individualitzades
de caràcter físic, tècnic i tàctic, mantenint la distància de seguretat de 1,5
metres i evitant en tot cas el contacte físic.
3. Podran participar
en els ENTRENAMENTS fins a un màxim
de trenta persones (30) quan es
realitzen en instal·lacions obertes,
i fins a un màxim de vint persones (20)
quan es realitzen en instal·lacions
tancades.
Podrà assistir
així mateix el personal tècnic, auxiliar i responsable de material necessari. En tot cas, s'hauran de mantindre les mesures de seguretat i higiene
previstes en aquest acord, i respectar el màxim d'aforament establit per a cada
tipus d'instal·lació esportiva. No
podran participar en els entrenaments les persones en quarantena per ser
pacients de la Covid-19, ni els qui hagen estat en contacte o presenten
simptomatologia compatible amb la malaltia.
4. Així mateix,
podran realitzar-se REUNIONS TÈCNIQUES
de treball amb un màxim de vint participants
(20), i amb les mesures de protecció, distancia física i higiene previstes
en aquest acord.
5. Podran assistir
a les sessions d'entrenament els MITJANS
DE COMUNICACIÓ sempre que es puguen garantir les mesures de seguretat i
higiene previstes en aquest acord, i especialment les referides a la distància de 1,5 metres entre les
persones professionals dels mitjans, i entre aquestes i les persones
esportistes. En cas d'existir espais tancats destinats als mitjans de
comunicació, els seran aplicable els criteris d'aforament establits per a les
instal·lacions esportives tancades.
6. Pel que respecta
a l'ÚS DE MATERIALS I GIMNASOS, serà
necessari aplicar les adequades mesures de protecció per a persones esportistes
i personal tècnic, evitant l'ús compartit de material. Si això no fóra
possible, qualsevol equip o material
utilitzat haurà de ser desinfectat després de cada ús.
7. L'ENTRENAMENT EN RÈGIM DE CONCENTRACIÓ
que incloga serveis de residència o allotjament, així com serveis de
restauració, haurà de complir les mesures sanitàries i de seguretat establides
per a l'ús d'aquests establiments.
3.8.3. INSTAL·LACIONS ESPORTIVES
(Actualitzat per la Resolució de 5
de desembre).
1. En les instal·lacions
esportives es podrà realitzar activitat esportiva individual sense contacte
físic i les modalitats esportives que es practiquen per parelles.
2. Les persones amb necessitats
especials podran estar acompanyades per una persona de suport. (Actualitzat per la Resolució de 5 de desembre).
3. Així mateix, es podran
realitzar activitats físiques en grups fins a un màxim de trenta persones (30),
quan es realitzen en instal·lacions obertes, i fins a un màxim de vint persones
(20), quan es realitzen en instal·lacions tancades, sense contacte físic,
mantenint la distància de seguretat de 1,5 metres i sempre que no se supere
l'aforament màxim que estableix el punt 4 d'aquest apartat. (Actualitzat per la Resolució de 5 de desembre).
4. L'AFORAMENT MÀXIM permés serà d'una persona
usuària per cada 4 m² de superfície útil per a l'ús esportiu. Aquest càlcul
s'aplicarà per a cadascuna de les dependències d'ús esportiu de la
instal·lació, incloses les zones d'aigua i saunes.[2]
5. Els aforaments d'altres serveis no
esportius amb què puga comptar la instal·lació es regiran per la seua normativa
específica.
6. Les persones o entitats titulars de la
instal·lació seran les responsables d'establir les mesures necessàries per a
garantir el compliment dels aforaments.
7. Les persones o
entitats titulars de la instal·lació senyalitzaran
de manera visible, i en els accessos de cadascuna de les dependències, tant
els metres quadrats disponibles en la zona com l'aforament màxim permés.
8. En cadascun dels
accessos a la instal·lació s'indicarà, de manera visible, les instruccions d'ús de la mateixa i, en concret:
a)
L'ús d'elements de protecció individual: màscara, higiene de mans,
desinfecció del material utilitzat i distància de seguretat.
b)
Instruccions d'ús dels serveis en vestuaris, zones comunes, zones de
restauració, i zones d'aigua.
c)
Disponibilitat de solució hidroalcohólica i altres materials
per a la higiene personal.
d)
Disponibilitat de material per a la desinfecció del material utilitzat.
9. La persona o
entitat titular de la instal·lació haurà d'establir un sistema d'accés que evite l'acumulació de persones, i un sistema de torns que permeta la
pràctica de l'activitat física en condicions de seguretat i protecció sanitària[3].
10. Es podran utilitzar els vestuaris i les dutxes, respectant les mesures
generals de prevenció i higiene previstes en aquest acord. Amb la finalitat
de facilitar la protecció de la salut de les persones esportistes, s'haurà de
garantir la distància mínima interpersonal de 1,5 metres i no se
superarà la proporció de 4 m² per cada persona usuària. (Actualitzat per la Resolució de 5 de desembre).
11. En els lavabos
i zones comunes, es reforçaran les condicions de neteja. [4]
3.8.4. PISCINES D’US ESPORTIU
1. En les piscines d'ús esportiu, o en aquelles que s'habiliten per a aquest
ús en determinades franges horàries,
es podrà dur a terme pràctica esportiva
individual o mitjançant classes grupals d'un màxim de deu persones (10),
sempre sense contacte físic i mantenint les degudes mesures de seguretat i
protecció, i, en tot cas, la distància de seguretat de 1,5 metres.[5]
2. L'aforament màxim permés serà
d'una persona usuària per cada 4 m² de superfície de làmina d'aigua. (Actualitzat per la Resolució de 5 de desembre).
3. L'entitat o
persona titular de la instal·lació haurà d'establir un sistema d'accés que evite l'acumulació de persones i un sistema de
torns que permeta la pràctica d'activitat física en condicions de seguretat i
protecció sanitària.
4. Es podran utilitzar els
vestuaris i les dutxes, en els mateixos termes que per a les instal·lacions
esportives. (Actualitzat per la
Resolució de 5 de desembre).
3.8.5. COMPETICIONS ESPORTIVES
FEDERATIVES
1. Es podran celebrar
competicions de modalitats esportives individuals sense contacte físic i de
modalitats que es practiquen per parelles, de conformitat amb les
condicions establides en l'apartat 3.8.6 del present acord. [6] (Es permeten també competicions d'equip).
2. La Federació
corresponent haurà de disposar d'un PROTOCOL
DE DESENVOLUPAMENT de la competició que garantisca el seguiment de
totes les mesures d'higiene i distància requerides per a la prevenció de la
Covid-19. Amb la finalitat de garantir la protecció de la salut de les persones
esportistes i del personal necessari per al desenvolupament de la competició,
el Protocol podrà ser requerit per l'autoritat sanitària.
3.8.6. ESDEVENIMENTS I ACTIVITATS
ESPORTIVS
1.22.1. La celebració d'aquests
esdeveniments esportius, entrenaments, competicions esportives que se
celebren en instal·lacions esportives o en la via pública hauran de
desenvolupar-se SENSE PÚBLIC. Tampoc
es permetrà la presència de públic en els esdeveniments esportius que se
celebren en el marc de competicions internacionals esportives de caràcter
professional. Actualitzat per
RESOLUCIÓ de 5 de desembre de 2020.
1. Sense perjudici del
que es dispose per l'autoritat competent en relació amb el desenvolupament de
les competicions de les lligues professionals, la celebració
d'esdeveniments i espectacles esportius a l'aire lliure o en instal·lacions
obertes o tancades, s'ajustarà al que es disposa en el present apartat.
2. Podran realitzar-se els
esdeveniments i espectacles esportius que incloguen activitats o modalitats
esportives individuals sense contacte físic i modalitats que es practiquen per
parelles.[7] (Es permeten també competicions d'equip).
3. Els esdeveniments que es
realitzen A l'aire lliure hauran de desenvolupar-se evitant l'afluència de
públic i l'acumulació de persones. A aquest efecte, les persones o entitats
organitzadores no habilitaran espais o graderies per al públic, ni inclouran
en els programes dels esdeveniments actes de lliurament de premis, o similars,
d'accés públic. (Actualitzat per
la Resolució de 5 de desembre).
4. Els esdeveniments o
activitats esportives que es realitzen en instal·lacions obertes o tancades ES DESENVOLUPARAN A PORTA TANCADA. A
aquest efecte, podran accedir a les instal·lacions exclusivament les
persones esportistes participants i el personal indispensable per a la
celebració de l'esdeveniment, sempre que es puga garantir la distància de
seguretat establida. (Actualitzat per
la Resolució de 5 de desembre).
5. Així mateix, es
permetrà la presència de MITJANS DE
COMUNICACIÓ sempre que es puguen garantir les mesures de seguretat i
higiene previstes en aquest acord, i especialment les referides a la distància
de 1,5 metres entre les persones professionals dels mitjans, i entre aquestes i
les persones esportistes. En cas d'existir espais tancats destinats als mitjans
de comunicació, els serà aplicable l'aforament establit en l'apartat 3.8.3.
6. No podran realitzar-se
esdeveniments o espectacles esportius en què participen alhora més de vint
persones (20) esportistes en instal·lacions tancades i trenta (30) en
instal·lacions obertes. En el cas de participacions successives d'esportistes o
equips, s'establiran els torns per a garantir la presència exclusiva de les
persones participants en cada torn. (Actualitzat
per la Resolució de 5 de desembre).
7. L'entitat o persona organitzadora de l'esdeveniment
o de l'espectacle esportiu, o en el seu cas, l'entitat o persona titular de la
instal·lació on es realitze l'esdeveniment, hauran de disposar d'un PROTOCOL DE DESENVOLUPAMENT que garantisca
el seguiment de totes les mesures d'higiene, seguretat sanitària i
distància requerides per a la prevenció de la Covid-19, en relació amb les persones
esportistes, les persones treballadores i els mitjans de comunicació
acreditats. Amb la finalitat de garantir la protecció de la salut de les
persones que participen en l'esdeveniment o l'activitat esportiva, el Protocol
podrà ser requerit per l'autoritat sanitària.
3.8.7. ACTIVITATS A LA NATURA I PRACTICA
ESPORTIVA A L’AIRE LLIURE
1. Les activitats
de naturalesa i pràctica esportiva a l'aire lliure (senderisme, muntanyisme,
escalada, piragüisme, ciclisme i similars) tant
per a persones federades com no federades, es practicaran lliurement dins dels límits de la Comunitat Valenciana
en grups de trenta persones (30) com
a màxim. Hauran de respectar-se sempre les mesures de seguretat i higiene
previstes en el present acord, en particular les relatives al manteniment
de la distància mínima de 1,5 metres o, en defecte d'això, mesures alternatives
de protecció física, higiene de mans i etiqueta respiratòria.
2. Les persones o
entitats titulars o responsables de serveis de lloguer de motos aquàtiques, hidropedales i de qualssevol
altres elements esportius o d'esbarjo en platges o zones aquàtiques hauran
de complir amb les mesures previstes en aquest acord per al desenvolupament de l'activitat
en establiments i locals comercials minoristes i, en particular, en tot el
que es refereix a higiene i desinfecció. Tots els vehicles i altres
elements destinats a la seua utilització successiva per diferents persones
hauran de ser netejats i desinfectats abans de cada ús.
3.14. MESURES RELATIVES A PISCINES
RECREATIVES
3.14.1 Us de les piscines recreatives
1. L'ús de les
piscines recreatives obertes al públic haurà de realitzar-se conforme a les
mesures de seguretat i higiene previstes en el present acord.
2. L'aforament màxim permés serà del setanta-cinc per cent (75%) de
la capacitat de la instal·lació, sempre que siga possible respectar la
distància de seguretat de 1,5 metres entre les persones usuàries. En cas
contrari es reduirà aquest aforament a l'efecte de complir amb aquesta
distància de seguretat. (Actualitzat
per la Resolució de 5 de desembre).
3. Si fóra
necessari per a garantir que no se supera l'aforament o la distància mínima de
seguretat entre les persones usuàries, es requerirà la concertació de cita prèvia amb l'entitat gestora de la instal·lació per
a poder accedir a la piscina. Si l'ús habitual de la mateixa permet el
control d'aforament, aquest servei no serà necessari.
4. L'aplicació
de les mesures higièniques i sanitàries previstes en aquest acord s'entén
sense perjudici de les operacions de
depuració física i química de l'aigua necessàries per a obtindre una qualitat
de l'aigua dels gots adequada conforme als annexos I i II del Reial decret
742/2013, de 27 de setembre, pel qual s'estableixen els criteris
tècnic-sanitaris de les piscines, amb la realització dels controls pertinents,
així com del compliment de la resta de normativa aplicable.
5. Es podrà fer ús de les dutxes i dels vestuaris, fins a un màxim del
setanta-cinc per cent de la capacitat d'ús dels vestuaris,(75%) garantint en
tot cas la distància mínima de seguretat de 1,5 metres entre persones usuàries.
(Actualitzat per la Resolució de 5
de desembre).
6. No es podrà fer ús de les fonts d'aigua. (Repetit per la Resolució de 5 de desembre).
7. S'informarà
les persones usuàries, per mitjans de cartelleria visible o missatges de
megafonia, les normes d'higiene i prevenció a observar, recordant
l'obligació d'abandonar la instal·lació davant qualsevol símptoma compatible
amb la Covid-19.
3.14.2 Piscines d'hotels i allotjaments turístics, i
d'edificis i urbanitzacions
Les piscines
d'hotels i allotjaments turístics destinades a l'ús exclusiu de la seua
clientela, així com les piscines comunitàries d'edificis i urbanitzacions,
estaran subjectes a les limitacions d'aforament previstes per a les piscines
recreatives.
3.15.2. NAVEGACIÓ RECREATIVA I
ACTIVITATS NÀUTIQUES.
1. A bord de les
embarcacions dedicades a la navegació d'esbarjo no podrà trobar-se un nombre de
persones que supere el setanta-cinc per
cent (75%) de les quals estiguen autoritzades en els certificats de
l'embarcació o vaixell, llevat que es tracte de persones que conviuen en el
mateix domicili, i en aquest cas es podrà aconseguir el cent per cent,
sempre que en tots dos casos el nombre de persones a bord no excedisca de
quinze.
2. Per a la pràctica
de les activitats nàutiques d'esbarjo es podran llogar, inclòs en arrendament
nàutic, embarcacions o vaixells d'esbarjo, motos nàutiques i artefactes nàutics
d'esbarjo, sense més limitacions que les que regisquen amb caràcter general, i
sempre que la capacitat es limite al setanta-cinc per cent de les persones
autoritzades en els certificats d'embarcacions o vaixells d'esbarjo, artefactes
flotants i instal·lacions en general. En el cas de les motos nàutiques, només
podrà anar una persona a bord, llevat que es tracte de persones convivents, i
en aquest cas no podran superar el nombre de places autoritzades pel fabricant
d'aquesta. En el cas de les embarcacions, vaixells i artefactes nàutics
s'aplicaran les mateixes limitacions sobre e nombre màxim de persones
establides en el punt 1.
3. En totes les
activitats previstes en aquest apartat, la
navegació es limitarà a les aigües adjacents a la Comunitat Valenciana,
sempre que no se superen les limitacions o restriccions contingudes en els
respectius certificats, documents o títols dels vaixells i embarcacions
d'esbarjo, les motos nàutiques i els artefactes nàutics d'esbarjo, així com de
les persones titulades que els governen.
4. En totes les
activitats previstes en aquest apartat hauran d'adoptar-se les mesures de
desinfecció i normes de salut i higiene previstos en el present acorde que
siguen aplicables a vaixells i embarcacions d'esbarjo, motos nàutiques i
artefactes nàutics d'esbarjo.
5. Durant la
realització de pràctiques de navegació
per a l'obtenció de títols que requerisquen de l'ús d'embarcacions d'esbarjo,
les persones a bord de l'embarcació no superaran el setanta-cinc (75%) per cent
de les autoritzades en els certificats de l'embarcació, sense que en cap cas es
puga sobrepassar el nombre d'alumnes especificat en l'article 15.8 del Reial
decret 875/2014, de 10 d'octubre, pel qual es regulen les titulacions nàutiques
per al govern de les embarcacions d'esbarjo.
*****************************************************************************
(2)
RESOLUCIÓ de 17 de juliol de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i
Salut Pública, de modificació i adopció de mesures addicionals i
complementàries de l'Acord de 19 de juny, del Consell, sobre mesures de
prevenció enfront del Covid-19. [2020/5852] (NORMA
EN VIGOR, ACTUALITZA L'ACORD DE 19 DE JUNY)
2n. S'addiciona
un apartat 1.3. de l'annex I de l'Acord de 19 de juny, del Consell, que queda
redactat com segueix:
«1.3. US DE MÀSCARA. (ACTUALITZAT).
1.3.1. Les
persones de sis anys d'ara en avant estan obligades a l'ús de la màscara en
tot moment en la via pública, en espais a l'aire lliure i en espais tancats
d'ús públic o oberts al públic.
1.3.2. Es recomana
l'ús de les màscares en espais privats oberts o tancats quan existisca
confluència amb persones no convivents o no puga garantir-se la distància de
seguretat interpersonal de 1,5 metres.
1.3.3. L'ús de la MÀSCARA NO SERÀ OBLIGATORI en els
següents suposats:
a)
Durant la pràctica d'activitat física o qualsevol altra activitat amb la
qual resulte incompatible el seu ús.
b)
En les activitats infantils i juvenils d'oci mentre es romanga amb el grup
de convivència estable.
c)
En els espais de la naturalesa o a l'aire lliure fora de nuclis de població,
platges i piscines, sempre que l'afluència de les persones permeta
mantindre la distància interpersonal de 1,5 metres.
1.3.4. L'obligació
continguda en els apartats anteriors no serà exigible per a les persones que presenten algun tipus de malaltia o
dificultat respiratòria que puga veure's agreujada per l'ús de màscara o
que per la seua situació de discapacitat o dependència no disposen d'autonomia
per a quistarse la màscara, o bé presenten alteracions de conducta
que facen inviable la seua utilització i en els supòsits de força major o
situació de necessitat.
1.3.5. A l'efecte
del present acord, l'obligació de l'ús es refereix a màscares, preferentment
higièniques i quirúrgiques, així com al seu ús adequat, és a dir, que ha de
cobrir des de la part del septe nasal fins a la barbeta inclosa. No es
permet l'ús de màscara amb vàlvula exhalatoria, excepte en l'àmbit
professional per al cas en què aquest tipus de màscara puga estar recomanada».
7é. Es modifica
l'apartat 3.3 de l'annex I de l'Acord de 19 de juny, del Consell, que queda
redactat com segueix:
«3.3. Mesures relatives a ACTIVITATS
DE TEMPS LLIURE I OCI LLIURE de la població infantil i juvenil i parcs infantils
recreatius.
Les activitats d'oci educatiu, temps lliure i parcs infantils
recreatius destinats a la població infantil i juvenil hauran de complir les següents
mesures de seguretat i higiene:
a) Quan es
duguen a terme a l'aire lliure, es limita el nombre de persones participants a 300, incloent monitors i monitores.
b) Quan es
duguen a terme en espais tancats es
limita el nombre de participants al 75 per cent de la capacitat màxima habitual
de l'activitat, amb un màxim de 100 persones participants, inclòs els
monitors i monitora, llevat que existisca separació física d'espais. En tots
dos casos, durant el desenvolupament de les activitats les persones participants
s'organitzaran en grups de fins a un
màxim de 20 persones, inclosos els monitors i monitores. (Actualitzat per la Resolució de 5 de desembre).
2. Als parcs infantils recreatius a l'aire lliure, castells inflables,
tobogans i altres jocs infantils hauran de respectar-se les mesures de
seguretat i higiene establides per les autoritats sanitàries per a la prevenció
de la Covid-19, mantenint la neteja almenys diàriament, limitant l'aforament al
75 per cent i la distància de seguretat de 1,5 metres, excepte convivents o
pertanyents al mateix grup. (Actualitzat
per la Resolució de 5 de desembre).
3. Els locals d'oci infantil en espais tancats hauran de garantir la
neteja contínua i que no es produïsca intercanvi d'objectes entre les persones
usuàries. (Actualitzat per la
Resolució de 5 de desembre).
4. Es podran realitzar
activitats entre grups, respectant les mesures de protecció i distància
definides en els protocols. (Actualitzat
per la Resolució de 5 de desembre).
5. Tant les
persones participants, empleades, inclosos les i els monitors, com les
persones, hauran de fer ús de la màscara en tot moment.
19é. S'addiciona un apartat
3.21 en l'annex I
de l'Acord de 19 de juny, del Consell, que queda redactat com segueix:
«3.21. Mesures preventives
addicionals en matèria d'ACTIVITAT ESPORTIVA: 1. Pràctica de l'activitat
esportiva.
Es podrà practicar
activitat física i modalitats esportives
individuals, d'equip i de contacte respectant les mesures de seguretat i
higiene establides per les autoritats sanitàries, especialment en relació amb
el manteniment de la distància mínima de seguretat sempre que siga possible, la
higiene de mans i l'etiqueta respiratòria. (ACTUALITZAT).
2. ENTRENAMENT EN LLIGUES FEDERADES NO PROFESSIONALS. (Ja establit d'igual forma per l'Acord de 19 de
juny).
a) Sense
perjudici dels requisits que puguen establir les federacions esportives per al
retorn a les competicions, no és
aplicable, als entrenaments de les persones esportistes federades no
professionals de les entitats esportives de la Comunitat Valenciana, la
Resolució de 4 de maig de 2020, de la Presidència del Consell Superior
d'Esports, per la qual s'aprova i publica el Protocol bàsic d'actuació per
a la volta als entrenaments i reinici de les competicions federades i
professionals.
b) L'ús
d'instal·lacions esportives per als entrenaments en lligues federades no
professionals, s'ajustara a allò que disposa el punt 5 (instal·lacions
esportives) d'aquesta resolució.
c) L'entrenament en règim de concentració
que incloga servei de residència o allotjament, així com serveis de
restauració, haurà de complir les mesures sanitàries i de seguretat establides
per a l'ús d'aquests establiments.
3. COMPETICIONS ESPORTIVES DE LES
FEDERACIONS D’ÀMBIT AUTONÒMIC.
a)
Es permet la celebració de competicions
de modalitats esportives individuals, d'equip i de contacte, i de
conformitat amb les condicions establides en el punt 4 (esdeveniments
esportius) d'aquesta resolució. (ACTUALITZAT).
b) La
federació corresponent haurà de disposar d'un protocol públic de desenvolupament de la competició que garantisca
el seguiment de les mesures de seguretat i d'higiene requerides per a la
prevenció de la Covid-19. Amb la finalitat de garantir la protecció de la salut
de les persones esportistes i del personal necessari per al desenvolupament de
la competició, el protocol podrà ser requerit per l'autoritat sanitària. (Ja establit d'igual forma per l'Acord de
19 de juny).
4. ESDEVENIMENTS I ACTIVITATS
ESPORTIVES.
a) Sense
perjudici del qual disposen les normes aplicables als esdeveniments de les
competicions en les lligues professionals, la celebració d'esdeveniments i
espectacles esportius a l'aire lliure o en instal·lacions obertes o tancades,
s'ajustarà al que es disposa en el present apartat.
b)
Podran realitzar-se els esdeveniments i espectacles esportius que incloguen activitats o modalitats esportives
individuals, d'equip i de contacte.
(ACTUALITZAT).
c) Els
esdeveniments o activitats esportives que es realitzen a l'aire lliure, en
espais naturals o en la via pública, hauran de desenvolupar-se evitant les
aglomeracions de públic. En cas
d'instal·lacions provisionals de graderies, o delimitació d'espais reservats al
públic, no es podrà superar el 75% de l'aforament ordinari, i s'haurà de
garantir la distància mínima de seguretat recomanada per les autoritats
sanitàries entre els assistents i l'ús obligatori de màscara. (Actualitzat per la Resolució de 5 de desembre).
d) Els
esdeveniments o activitats esportives que es realitzen en instal·lacions
obertes o tancades podran desenvolupar-se
amb presència de públic, sempre que no se supere l'aforament del 75% de la
instal·lació. En tot cas, s'haurà de garantir la distància mínima de
seguretat recomanada per les autoritats sanitàries entre els assistents i l'ús
obligatori de màscara. (Actualitzat
per la Resolució de 5 de desembre).
e) Així
mateix, es permetrà la presència de
mitjans de comunicació sempre que es garantisca la distància mínima de
seguretat recomanada per les autoritats sanitàries, entre les persones
professionals dels mitjans, i entre aquestes i les persones esportistes i l'ús obligatori de màscara. (Ja establit d'igual forma per l'Acord de 19 de
juny, excepte el referent a l'ús de la màscara).
f) En els
esdeveniments, competicions o activitats esportives podran participar, de
manera conjunta, un màxim de 300
persones esportistes. A aquest efecte, l'entitat o persona organitzadora
haurà d'habilitar diferents instal·lacions o espais físicament diferenciats, establir torns, eixides escalonades, o
aquelles mesures que s'estimen oportunes d'acord amb les característiques de
l'esdeveniment, competició o activitat esportiva. (Actualitzat per la Resolució de 5 de desembre).
g) En tot cas,
quan l'esdeveniment, competició o activitat esportiva es desenvolupe en una
instal·lació esportiva, el nombre de participants no podrà superar l'aforament màxim d'una persona esportista
per cada 2,25 m² de superfície útil per a l'ús esportiu. Aquest càlcul
s'aplicarà per a cadascuna de les dependències d'ús esportiu de la
instal·lació. (Actualitzat per la
Resolució de 5 de desembre).
h) L'entitat o
persona organitzadora de l'esdeveniment o de l'espectacle esportiu, haurà de
disposar d'un protocol públic de
desenvolupament que garantisca el seguiment de totes les mesures d'higiene,
seguretat sanitària i distància requerides per a la prevenció de
la Covid– 19, en relació amb les persones
esportistes, les persones treballadores, els mitjans de comunicació acreditats
i el públic assistent. Amb la finalitat de garantir la protecció de la
salut de les persones que participen en l'esdeveniment o l'activitat esportiva,
el protocol podrà ser requerit per l'autoritat sanitària. (Ja establit d'igual forma per l'Acord de 19 de juny).
5. INSTAL.LACIONS ESPORTIVES.
a) A les
instal·lacions esportives es podrà realitzar activitat esportiva individual,
d'equip i de contacte, respectant les mesures de seguretat i higiene establides
per les autoritats sanitàries, especialment en relació amb el manteniment de la
distància mínima de seguretat sempre que siga possible, la higiene de mans i
l'etiqueta respiratòria. (Ja
recollit en l'Acord de 19 de juny en les seues normes generals).
b) Així
mateix, es podran realitzar activitats
físiques en grups mantenint la distància de seguretat establida per les
autoritats sanitàries i sempre que no se supere l'aforament màxim que estableix l'apartat següent. (Actualitzat per la Resolució de 5 de desembre).
c) L'aforament
màxim permés serà d'una persona usuària per cada 2,25 m² de superfície útil per
a l'ús esportiu. Aquest càlcul s'aplicarà per a cadascuna de les dependències
d'ús esportiu de la instal·lació, sense perjudici del que estableix el punt 6
per a l'ús esportiu de les piscines. (Actualitzat
per la Resolució de 5 de desembre).
d) Els
aforaments altres serveis no esportius amb quins puga comptar la instal·lació
es regiran per la seua normativa específica. (Ja establit d'igual forma per l'Acord de 19 de juny).
e) Les
persones o entitats titulars de la instal·lació seran les responsables
d'establir les mesures necessàries per a garantir el compliment dels aforaments. (Ja
establit d'igual forma per l'Acord de 19 de juny).
f) Les
persones o entitats titulars de la instal·lació senyalitzaran de manera visible, i en els accessos de cadascuna de
les dependències, tant els metres quadrats disponibles en la zona com
l'aforament màxim permés. (Ja
establit d'igual forma per l'Acord de 19 de juny).
g) En cadascun
dels accessos a la instal·lació s'indicaran,
de manera visible, les instruccions d'ús d'aquesta i, en concret: (Ja establit d'igual forma per l'Acord de 19 de
juny).
– L'ús
d'elements de protecció individual: màscara, higiene de mans, desinfecció del
material utilitzat i distància de seguretat.
– Instruccions
d'ús dels serveis en vestuaris, zones comunes, zones de restauració i zones
d'aigua.
–
Disponibilitat de solució hidroalcohólica i altres materials per a la
higiene personal.
–
Disponibilitat de material per a la desinfecció del material utilitzat.
h) La persona
o entitat titular de la instal·lació haurà d'establir
un sistema d'accés que evite l'acumulació de persones, i un sistema de
torns que permeta la pràctica de l'activitat física en condicions de
seguretat i protecció sanitària. (Ja
establit d'igual forma per l'Acord de 19 de juny).
i) Amb caràcter general, s'haurà de realitzar una neteja i desinfecció periòdica de les instal·lacions, com a mínim dues
vegades en el dia, i sempre després de cada torn, incloent les zones comunes,
i posant especial èmfasi en superfícies, manetes de les portes, màquines i
aparells objecte de manipulació, bancs de treball, i altres estris d'ús
compartit, aplicacions de les llums, botons d'ascensors, baranes i passamans,
mitjançant la utilització de detergents habituals o lleixiu d'ús domèstic
diluïda en aigua. Així mateix, es netejarà i desinfectarà el material utilitzat
per les persones esportistes en finalitzar cada torn d'entrenament i a la
finalització de la jornada. (ACTUALITZAT).
j) Es podran utilitzar els vestuaris i les
dutxes, respectant les mesures generals de prevenció i higiene indicades
per les autoritats sanitàries. (Actualitzat
per la Resolució de 5 de desembre).
k) Amb la
finalitat de facilitar la protecció de la salut de les persones esportistes,
s'haurà de garantir la distància mínima de seguretat i no se superarà la proporció de 2,25 m² per cada persona usuària. (Actualitzat per la Resolució de 6 de
novembre). NO ES PODEN UTILITZAR
l) En els lavabos i zones comunes es reforçaran
les condicions de neteja. (Ja
establit d'igual forma per l'Acord de 19 de juny).
ll) Es
procurarà la disponibilitat de papereres
amb tapa i pedal i doble bossa i s'habilitaran zones destinades a la neteja de
mans, amb dotació de sabó i
tovalloles de paper. Per a la desinfecció de les mans es procuraran
dispensadors de gel hidroalcohólico accessibles a les persones
usuàries de la instal·lació, i seran les persones o entitats titulars d'aquesta
les responsables d'assegurar el funcionament correcte i de procurar el
manteniment adequat. (ACTUALITZAT).
m)
La persona o entitat titular de la instal·lació haurà de garantir els elements de protecció de les persones
treballadores del centre (ACTUALITZAT).
6. PISCINES D’US ESPORTIU
A
les piscines d'ús esportiu, o en aquelles que s'habiliten per a aquest ús en
determinades franges horàries, es podrà
permetre la pràctica esportiva i les classes grupals, mantenint les degudes
mesures de seguretat i protecció, i, en tot cas, la distància de seguretat
recomanada per les autoritats sanitàries. (ACTUALITZAT).
L'aforament màxim permés serà
d'una persona usuària per cada 4 m² de superfície de làmina d'aigua. (Ja establit d'igual forma per l'Acord de
19 de juny).
El titular de
la instal·lació haurà d'establir un sistema
d'accés que evite l'acumulació de persones i un sistema de torns que
permeta la pràctica d'activitat física en condicions de seguretat i protecció
sanitària. (Ja establit d'igual
forma per l'Acord de 19 de juny).
En
cas d'existència de carrers s'habilitarà, sempre que siga possible, un
carrer d'anada i un de tornada. (ACTUALITZAT).
Es podran utilitzar els vestuaris i les dutxes,
d'acord amb allò que estableix el punt 5 (instal·lacions esportives) d'aquesta
resolució. (Actualitzat per la
Resolució de 5 de desembre). NO ES PODEN UTILITZAR LES DUTXES I SI ELS
VESTUARIS
Es
procedirà a la neteja i desinfecció de la instal·lació d'acord amb allò
que estableix el punt 5 (instal·lacions esportives) d'aquesta resolució, i les
normes específiques aplicables a la higiene de piscines i zones d'aigua.
7. CAMPS ESPORTIUS, ESCOLAS ESPORTIVES
I CLÍNICS. (ACTUALITZAT).
a)
Els campus esportius, escoles esportives i clínics podran realitzar-se amb un
màxim de 300 participants,
organitzats en grups estables de 30
persones, en instal·lacions obertes, i de 25 persones, en instal·lacions tancades. Sempre que siga possible,
les activitats es realitzaran evitant el contacte entre els diferents grups.
b)
En tot cas l'aforament màxim permés serà
d'una persona usuària per cada 2,25 m² de superfície útil per a l'ús
esportiu de la instal·lació on es realitze. Aquest càlcul s'aplicarà per a cadascuna
de les dependències d'ús esportiu de la instal·lació, sense perjudici del qual
estableix el punt 5 d'aquesta resolució per a l'ús esportiu de les piscines.
c)
L'entitat o persona organitzadora haurà de disposar d'un protocol públic de desenvolupament que garantisca el seguiment de
totes les mesures d'higiene, seguretat sanitària i distància requerides per a
la prevenció de la Covid-19.
d)
Els campus esportius, escoles esportives i clínics que incloguen servei de
residència o allotjament, així com serveis de restauració, hauran de complir
les mesures sanitàries i de seguretat establides per a l'ús d'aquests
establiments».
*****************************************************************************
(3) RESOLUCIÓ 24 de juliol de 2020, de la consellera de
Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es dóna nova redacció a
determinades mesures recollides en la Resolució de 17 de juliol de 2020, de la
consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, de modificació i adopció de
mesures addicionals i complementàries de l'Acord de 19 de juny, del Consell,
sobre mesures de prevenció enfront del Covid-19. [2020/6126] (NORMA SENSE EFECTE, EN AQUESTS MOMENTS).
Quart
En el punt 3.21.4 c) i d)
relatiu a esdeveniments i activitats esportives, de l'annex I de l'Acord de 19
de juny, del Consell,
On diu:
«4. Esdeveniments i activitats
esportives. […]
c) Els esdeveniments o
activitats esportives que es realitzen a l'aire lliure, en espais naturals o en
la via pública, hauran de desenvolupar-se evitant les aglomeracions de públic.
En cas d'instal·lacions provisionals de graderies, o delimitació d'espais
reservats al públic, no es podrà superar el 75% de l'aforament ordinari, i
s'haurà de garantir la distància mínima de seguretat recomanada per les
autoritats sanitàries entre els assistents i l'ús obligatori de màscara.
d) Els esdeveniments o
activitats esportives que es realitzen en instal·lacions obertes o tancades
podran desenvolupar-se amb presència de públic, sempre que no se supere
l'aforament del 75% de la instal·lació. En tot cas, s'haurà de garantir la
distància mínima de seguretat recomanada per les autoritats sanitàries entre
els assistents i l'ús obligatori de màscara. …».
Ha de dir:
«4. Esdeveniments i activitats
esportives. […]
c) Els esdeveniments o
activitats esportives que es realitzen a l'aire lliure, en espais naturals o en
la via pública, hauran de desenvolupar-se evitant les aglomeracions de públic.
En cas d'instal·lacions provisionals de graderies, o delimitació d'espais
reservats al públic, no es podrà superar el 75% de l'aforament ordinari, i
s'haurà de garantir l'ús obligatori de màscara.
d) Els esdeveniments o
activitats esportives que es realitzen en instal·lacions obertes o tancades
podran desenvolupar-se amb presència de públic, sempre que no se supere
l'aforament del 75% de la instal·lació. En tot cas, s'haurà de garantir l'ús obligatori de màscara.
*****************************************************************************
(4) Resolució de 17 d'agost de 2020, de la consellera de Sanitat
Universal i Salut Pública, per a l'adopció de les mesures establides en l'acord
del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, sobre mesures de
prevenció enfront del Covid19 (DOGV 18.08.2020), que ha sigut
prorrogada per: (RECOMANACIÓ)
Antecedents de fet
L'Acord de 19 de juny de 2020, del Consell, sobre
mesures de prevenció enfront de la Covid-19 (DOGV 20.06.2020), va establir una
sèrie de mesures de prevenció necessàries per a fer front a la crisi sanitària
ocasionada per la Covid-19, una vegada finalitzat l'estat d'alarma. (…).
Així mateix, s'ha dictat i
segueix en vigor a data d'aquesta resolució que es dicta, la Resolució de 13
d'agost de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la
qual s'acorden mesures addicionals a la ciutat
de València (…)
Mitjançant Ordre comunicada del
Ministeri de Sanitat, de 14 d'agost, s'aprova la declaració d'actuacions
coordinades en salut pública per a respondre davant la situació d'especial risc
derivada de l'increment de casos positius per Covid-19. En aquesta declaració,
dictada previ acord del Consell
Interterritorial del Sistema Nacional de Salut en sessió celebrada el
mateix 14 d'agost de 2020, s'aproven una sèrie d'actuacions coordinades en salut pública (…).
Primer
c) En matèria d'esdeveniments i
activitats multitudinàries: en qualsevol mena d'esdeveniment o activitat
multitudinària l'afluència de la qual es preveja superior a 400 persones, a més
de totes les mesures establides referent a això en Acord de 19 de juny, del
Consell, s'haurà de realitzar una avaluació
del risc, conforme al que es preveu en el document Recomanacions per a
esdeveniments i activitats multitudinàries en el context de nova normalitat per
Covid-19 a Espanya, acordat en la
Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de
Salut. En funció d'aquesta avaluació, cada esdeveniment o activitat
d'aquestes característiques haurà de comptar amb l'autorització de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions,
que resoldrà sobre la base de la situació epidemiològica del moment, les
característiques de l'esdeveniment i la capacitat per a l'adopció de mesures de
prevenció i control.
*****************************************************************************
(5) Resolució de 19 d'octubre de 2020, de la Consellera
de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorda mesures addicionals
extraordinàries en la Comunitat Valenciana, a conseqüència de la situació de
crisi sanitària ocasionada per la Covid-19. [2020/8568]. (RECOMANACIÓ).
En els esdeveniments
relacionats amb l'activitat esportiva, pel seu especial impacte en el control i
la prevenció de la malaltia, es recomana seguir els protocols Covid-19 del
Consell Superior d'Esports. (ACTUALITZAT).
*****************************************************************************
(6) RESOLUCIÓ de 6 de novembre de 2020, de la Consellera
de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorda mesures addicionals
extraordinàries en la Comunitat Valenciana, a conseqüència de la situació de
crisi sanitària ocasionada per la Covid-19. [2020/9360]
1.18. Mesures relatives a PISCINES
RECREATIVES
1.18.1. Les piscines per a ús
recreatiu, piscines d'hotels, allotjaments turístics i piscines
d'urbanitzacions hauran de respectar el límit de 1/3 de la seua capacitat
d'aforament per a les piscines tancades i del 50% en piscines a l'aire lliure
tant quant al seu accés com a la pràctica recreativa. (Actualitzat per la Resolució de 5 de desembre).
1.18.2. NO es podrà fer ús de les dutxes ni de les
fonts d'aigua. (Ratificat per la Resolució de 5
de desembre).
1.21. Mesures relatives a
l'ACTIVITAT FÍSICA O ESPORT NO PROFESSIONAL NI FEDERADES (Esport per a tots i
totes).
1.21.1. L'activitat física o esport, tant en instal·lacions esportives
com a l'aire lliure, es podrà practicar sense
contacte físic en les modalitats esportives individuals i que es practiquen per
parelles. ES LIMITEN TOTES
LES DEMAS (Ratificat per la Resolució de 5 de desembre).
1.21.2. Les persones amb
necessitats especials podran estar acompanyades per una persona de suport. (Ratificat per la Resolució de 5 de desembre).
1.21.3.
Es podran realitzar activitats físiques en grups fins a un màxim de 30 persones, quan es realitzen
en instal·lacions obertes, i fins a
un màxim de 20 persones, quan es
realitzen en instal·lacions tancades,
sense contacte físic, mantenint la distància de seguretat i sempre que no se supere 1/3 l'aforament màxim.
(Actualitzat per la Resolució de 5
de desembre).
1.21.4.
S'haurà de garantir la ventilació de les instal·lacions i respectar les mesures
de seguretat interpersonal. No es permetrà l'ús de vestuaris ni dutxes. (Actualitzat per la Resolució de 5 de desembre).
1.22.
Mesures relatives a ESDEVENIMENTS ESPORTIUS
1.22.1.
La celebració d'aquests esdeveniments esportius, entrenaments, competicions
esportives que se celebren en instal·lacions esportives o en la via pública hauran
de desenvolupar-se SENSE PÚBLIC.
Tampoc es permetrà la presència de públic en els esdeveniments esportius que se
celebren en el marc de competicions internacionals esportives de caràcter
professional. (Actualitzat per la
Resolució de 5 de desembre).
1.22.2. La mesura prevista en l'apartat anterior s'aplicarà, almenys,
mentre no es permeta aquesta assistència en les competicions professionals
d'àmbit nacional, d'acord amb el que es preveu en l'article 15.2 del Reial
decret llei 21/2020, ... (Ratificat per la
Resolució de 5 de desembre).
(7) RESOLUCIÓ de 5 de desembre de 2020, de la consellera de Sanitat
Universal i Salut Pública, per la qual s'acorda noves mesures addicionals en la
Comunitat Valenciana, a conseqüència de la situació de crisi sanitària
ocasionada per la Covid-19. ESTARÀ EN VIGOR FINS Al
15 DE GENER. AMPLIADO HASTA EL 31 DE ENERO.
6.2. Els locals d'oci infantil en espais tancats hauran de garantir la
neteja freqüent i que no es produïsca intercanvi d'objectes entre les persones
usuàries. No podran superar l'aforament del 50%.
6.3. Durant el desenvolupament de les activitats d'oci educatiu les
persones participants s'organitzaran en grups
de fins a un màxim de 10, a més de la persona monitora.
6.4. Es consideren inclosos en aquest apartat,
les ludotecas, escaperoms, parcs recreatius i similars.
12. Mesures relatives a l'activitat física i esportiva practicada
fora de l'àmbit dels Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana, del
campionat autonòmic d'esports universitari, de l'esport federat i de l'esport
professional.
12.2. Les persones amb necessitats
especials podran estar acompanyades per una persona de suport.
12.3. Es podran realitzar activitats físiques en instal·lacions obertes o tancades, sense contacte físic, mantenint la distància de seguretat i
amb un aforament màxim del 30%.
L'activitat física podrà realitzar-se en
grup, amb un màxim de 30 persones, i sense superar el 30% de l'aforament de
l'espai delimitat per a l'activitat grupal.
Podran realitzar-se activitats físiques grupals en la via pública, sense
contacte físic, mantenint la distància de seguretat i en grups màxims de 30 persones.
12.4. S'haurà de garantir la ventilació
de les instal·lacions i respectar les mesures de seguretat interpersonal.
Es permetrà l'ús de vestuaris,
mantenint la distància de seguretat.
No es permetrà l'ús de dutxes. Es
respectaran les mesures generals i addicionals d'higiene comunes a totes les
activitats, recollides respectivament, en els apartats 2.1 i 2.2 i 2.4. de
l'Acord del 19 de juny, del Consell.
12.5. S'inclouen en aquestes activitats les desenvolupades en centres,
clubs, gimnasos, centres d'entrenament, complexos esportius, estadis,
pavellons, pistes, camps de golf, pistes de bitles, pistes per a carreres, o
centres de pilates, ioga i similars.
13. Mesures relatives a l'activitat física o esport fora
d'instal·lacions esportives, al medi
natural.
Es poden realitzar activitats en el
medi natural en grups de fins a 30
persones.
14. Mesures relatives a esdeveniments
esportius.
Els esdeveniments esportius o competicions esportives que es realitzen a l'aire
lliure en espais naturals o en la via pública, hauran de desenvolupar-se evitant les aglomeracions de públic.
En cas d'instal·lacions provisionals
de graderías o delimitació d'espais reservats al públic,
s'establirà un límit aforament de públic
màxim del 30%, amb un límit de 150
persones assistents.
El públic que de manera espontània poguera acudir a presenciar l'esdeveniment
haurà de respectar, en tot cas, la
distància de seguretat establida per les autoritats sanitàries.
En els esdeveniments esportius, entrenaments o competicions esportives que se
celebren en instal·lacions esportives o a l'aire lliure en espais naturals o en
la via pública, no podran participar més
de 150 persones esportistes.
14.2. No es permet la presència de públic (Sense
públic) en els esdeveniments esportius que se celebren en el marc de competicions professionals d'àmbit
internacional.
En les competicions professionals
d'àmbit estatal, seran aplicable les mesures de prevenció adoptades per
l'autoritat competent, d'acord amb el que es preveu en l'article 15.2 del
Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció,
contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada pel
Covid-19.
24. Mesures relatives a piscines.
24.2. Es podrà fer ús dels vestuaris.
Però no es
podrà fer ús de les dutxes ni de les fonts d'aigua.
Segon. Mesures específiques de
Salut Pública enfront del Covid-19 per a la celebració de les festes
nadalenques.
1.3. Esdeveniments esportius.
Els esdeveniments esportius quedaren sotmesos a les
mesures que s'ordenen en aquesta resolució per a esdeveniments esportius
recollides en punt 14 del resolc primer d'aquesta resolució, relatiu a «Mesures
relatives a esdeveniments esportius», no
podent celebrar-se carreres populars típiques de les festes nadalenques.
1.4. Via pública.
Els Ajuntaments afavoriran un major ús de l'espai
públic a l'aire lliure de manera que hi haja més espais disponibles per a la
ciutadania, així com per a la realització d'esdeveniments culturals, activitats
per a la infància o per a l'hostaleria i el comerç, respectant sempre el que es
disposa anteriorment en relació amb la celebració d'esdeveniments nadalencs amb
afluència de públic.
Acord del Consell Interterritorial del Sistema
Nacional de Salut, de data 3 de desembre de 2020, pel qual es preveuen
mesures de salut pública enfront de Covid-19 per a la celebració de les festes
nadalenques.
5. No es podran celebrar
grans esdeveniments esportius i, en el seu lloc, es
recomanen modalitats de participació virtual.
(8) RESOLUCIÓ de 5 de gener de 2021, de la consellera de Sanitat
Universal y Salud Pública, por la que se estableixen mesures preventives excepcionals
i es modifiquen mesures contingudes en la Resolució de 5 de desembre de 2020,
de la consellera de Sanitat Universal y Salud Pública, por la que s’acorda
noves mesures addicionals en la Comunitat Valenciana, com a conseqüència de la
situació de crisis sanitària ocasionada per la Covid-19.[2021/79]
Sobre la base de l’exposat, dins dels acords i
compromisos adoptats pel Ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional
de Salut, de conformitat amb l’article 81.1 b) de la Llei 10/2014, de 29 de
desembre, de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana, resolc:
Categoria Any
de naixement Curs
escolar
Benjamí 2011/2012 3º y 4º Educ. Primària
Aleví 2009/2010
5º y 6º Educ. Primària
PODRAN
CELEBRAR-SE LES COMPETICIONS DE LA CATEGORIA dels Jocs Esportius que s’indica a continuació, així com les competicions de les
categories de l’esport federat equivalents en edat, sempre que no participen
persones escolaritzades en l’etapa d’educació Primària:
....................................................................................................................................
(9) RESOLUCIÓ de 19 de gener de 2021, de la consellera de Sanitat
Universal i Salut Pública, per la qual s’estableixen mesures excepcionals i
addicionals en l’àmbit de la Comunitat Valenciana a conseqüència de
l’agreujament de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid19.
[2021/530]
3.
Mesures en esports, activitat física i instal·lacions esportives
a) Es podrà practicar activitat
física i esportiva a l’aire lliure i fora d’instal·lacions esportives, sense
contacte físic i en les modalitats individuals, i les que es practiquen per
parelles, només en cas de convivents. El nombre màxim de persones que es
podran ajuntar per a la realització d’activitat física a l’aire
lliure/modalitats individuals (senderisme, ciclisme, running o grups
d’entrenament de modalitats individuals a l’aire lliure) serà el que
s’estableix per a la limitació de la permanència de grups de persones en espais
públics i privats, que s’estableix per un decret de Presidència de la Generalitat.
[8]
b) Se suspenen totes les
competicions, activitats i esdeveniments esportius d’àmbit autonòmic o
inferior, organitzats per entitats públiques o privades, en totes
les categories i modalitats esportives, inclosos els entrenaments.
c) Es tanquen les instal·lacions
i els centres esportius, oberts o tancats, excepte els necessaris per al
desenvolupament de competicions internacionals o estatals d’esport
professional i els respectius entrenaments, i els necessaris per al
desenvolupament de competicions oficials federades d’àmbit internacional o
estatal i de caràcter no professional, i els respectius entrenaments. Sense
perjudici de les excepcions contemplades en el paràgraf anterior, no es podrà
realitzar activitat física en instal·lacions o centres esportius oberts o
tancats, incloent-hi clubs, gimnasos, centres d’entrenament, complexos
esportius, pavellons, pistes de bitles, pistes per a carreres, centres de
pilates, ioga i similars.
Cinqué. Eficàcia i vigència
La present
resolució produirà efectes per un període de catorze dies naturals a comptar
des de les 00.00 hores del dia 21 de gener de 2021.
CORRECCIÓ d’errades de la Resolució de 19 de gener de
2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual
s’estableixen mesures excepcionals i addicionals en l’àmbit de la Comunitat
Valenciana, com a conseqüència de l’agreujament de la situació de crisi
sanitària ocasionada per la Covid-19. [2021/583]
Ha de dir:
«c) Es procedeix al tancament de les instal·lacions i dels centres esportius, oberts o tancats, amb l’excepció d’aquells necessaris per al desenvolupament de competicions internacionals o estatals d’esport professional i els respectius entrenaments, i els necessaris per al desenvolupament de competicions oficials federades d’àmbit internacional o estatal i de caràcter no professional i els respectius entrenaments, i els necessaris per al desenvolupament d’activitats lectives curriculars dels centres educatius. Sense perjudici de les excepcions contemplades en el paràgraf anterior, no es podrà realitzar activitat física en instal·lacions o centres esportius oberts o tancats, incloent clubs, gimnasos, centres d’entrenament, complexos esportius, pavellons, pistes de bitles, pistes per a carreres, centres de pilates, ioga i similars».
DECRET 2/2021, de 24 de gener, del president de la Generalitat,
pel qual es limita la permanència de grups de persones en espais públics i
privats, es prorroga la mesura de restricció de l’entrada i l’eixida de
persones del territori de la Comunitat Valenciana i es limita, durant els caps de
setmana i els dies festius, l’entrada i l’eixida dels municipis i grups de
municipis amb població superior a 50.000 habitants. [2021/670]
Primer. Limitació de la permanència de grups de
persones en espais públics i privats
Es modifica l’apartat tercer del Decret 19/2020, de 5 de desembre, del president de la Generalitat, que queda redactat com segueix: «1. En espais d’ús públic, tant tancats com a l’aire lliure, la permanència de grups de persones queda condicionada al fet que no se supere el número màxim de dues persones, llevat que es tracte de persones convivents i sense perjudici de les excepcions previstes.
4. No estan incloses en les limitacions previstes en els apartats 1 i 2 les activitats laborals, les institucionals, les de transport i les dels centres docents que imparteixen els ensenyaments als quals fa referència l’article 3 de la Llei orgànica d’Educació,[1] inclòs l’ensenyament universitari, ni aquelles activitats per a les quals s’estableixen mesures específiques en la normativa aplicable.»
Segon. Limitacions de mobilitat
1. Es prorroga, fins a les 23.59 hores del 15 de febrer de 2021, la limitació de l’entrada i l’eixida de la Comunitat Valenciana, que, per tant, continuen restringides a aquells desplaçaments adequadament justificats d’acord amb el que estableixen (els apartats corresponents als Decrets de Presidencia de la Generalitat vigents en aquests moments...)
2. Addicionalment, des de les 15.00 hores del divendres fins a les 06.00 hores del dilluns, i des de les 15.00 hores de la vespra dels dies festius fins a les 06.00 de l’endemà del festiu, queda limitada l’entrada i l’eixida de persones dels termes municipals dels municipis i grups de municipis amb població superior a 50.000 persones que figuren en l’Annex, amb les mateixes excepcions previstes per a l’entrada i l’eixida de la Comunitat Valenciana.
Única. Efectes
Aquest decret assortirà efecte des de la publicació en el Diari Oficial
de la Generalitat Valenciana, fins a les
23.59 hores del 15 de febrer de 2021.
[1] Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig,
d'Educació. Article 3. Els ensenyaments.
1. El sistema educatiu s'organitza en etapes,
cicles, graus, cursos i nivells d'ensenyament de manera que assegure la
transició entre els mateixos i, en el seu cas, dins de cadascun d'ells.
2. Els ensenyaments que ofereix el sistema
educatiu són les següents:
a) Educació infantil; b) Educació primària; c)
Educació secundària obligatòria; d) Batxillerat; e)
Formació professional; f) Ensenyaments de idiomes; g) Ensenyaments
artístics; h) Ensenyaments esportius; i) Educació de persones adultes; j)
Ensenyament universitari.
RESOLUCIÓ de 29 de gener de 2021, de la consellera de
Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es prorroguen diverses
resolucions de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, com a
conseqüència de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, i es
modifiquen i addicionen altres mesures excepcionals [2021/888]
Es modifica l’apartat 1.3. de l’annex
I de l’Acord de 19 de juny, del Consell, que queda redactat com segueix:
Primer
(...) «1.3. Ús de màscara.
1.3.1. Les persones de sis anys d’ara en avant estan obligades a l’ús de la màscara en tot moment en la via pública, en espais a l’aire lliure i en espais tancats d’ús públic o oberts al públic.
1.3.2. L’ús de la màscara serà també obligatori durant la pràctica d’activitat física o esport dins dels nuclis urbans i en els espais a l’aire lliure, en horari de 10.00 hores fins a les 19.00 hores.
1.3.3. L’ús de la màscara no serà obligatori en els següents suposats:
a)
Durant la pràctica d’activitat física o
qualsevol altra activitat fora de nuclis de població amb la qual resulte
incompatible el seu ús.
b)
En les activitats infantils i juvenils
d’oci mentre es romanga amb el grup de convivència estable.
1.3.4. L’obligació continguda en els apartats anteriors no serà exigible per a les persones que presenten algun tipus de malaltia o dificultat respiratòria que puga veure’s agreujada per l’ús de màscara o que per la seua situació de discapacitat o dependència no disposen d’autonomia per a quistarse la màscara, o bé presenten alteracions de conducta que facen inviable la seua utilització i en els supòsits de força major o situació de necessitat.
1.3.5. A l’efecte del present acord, l’obligació de l’ús es refereix a màscares, preferentment higièniques i quirúrgiques, així com al seu ús adequat, és a dir, que ha de cobrir des de la part del septe nasal fins a la barbeta inclosa. No es permet l’ús de màscara amb vàlvula exhalatoria, excepte en l’àmbit professional per al cas en què aquest tipus de màscara puga estar recomanada».
Segon
(...) «24. Mesures relatives a piscines i platges.
... 24.3. Es permet l’accés a les platges per a passejar o fer activitat física i esportiva a l’aire lliure, mantenint les mesures de distanciamentfísic i higiene i de prevenció, sempre dins de la limitació a la llibertat de circulació i mobilitat i del nombre màxim de persones que puguen romandre en grup, que s’estableix per Decret del President de la Generalitat. L’ús de la màscara a les platges és obligatori en tot moment per a totes les persones majors de sis anys».
Tercer
(...)
1. Es prorroga la Resolució de 19 de gener de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la s’estableixen mesures excepcionals i addicionals en l’àmbit de la Comunitat Valenciana, com a conseqüència de l’agreujament de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, fins a les 23.59 hores del dia 15 de febrer de 2021.
(...)
3. S’addiciona un apartat d) en el punt 1 del resolc primer de la Resolució de 19 de gener de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, que queda redactat com segueix: «…
c) Així mateix es tanquen les saunes, spas, solárium, banys turcs, balnearis, salons de massatges i similars»
RESOLUCIÓ de 12 de febrer de 2021, de prorroga de la Resolució del 29 de gener de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es prorroguen diverses resolucions de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, com a conseqüència de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, i es modifiquen i addicionen altres mesures excepcionals [2021/888]
FONTS NORMATIVES
Estat.
·
Reial decret 463/2020, de 14 de març, Declaració d'Estat
d'Alarma, prorrogat amb altres Decrets fins al 21 de juny. https://boe.es/buscar/act.php?id=BOE-A-2020-3692
·
Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara
l'estat d'alarma per a contindre la propagació d'infeccions causades
pel SARS-CoV-2.
https://www.boe.es/buscar/doc.php?id=BOE-A-2020-12898
o Estat d'alarma que s'ha
prorrogat per Reial decret 956/2020, de 3 de novembre, des de les 00.00 hores
del dia 9 de novembre de 2020 fins a les 00.00 hores del dia 9 de maig de 2021.[9]
·
Acord del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut,
de data 3 de desembre de 2020, pel qual es preveuen mesures de salut pública
enfront de Covid-19 per a la celebració de les festes nadalenques.
Comunitat
Valenciana.
(1) Acord de 19 de juny, del
Consell, sobre mesures de prevenció front a la Covid-19 (DOGV 20.06.2020). https://www.dogv.gva.es/datos/2020/06/20/pdf/2020_4770.pdf
(2) Resolució de 17 de juliol de
2020, de la Consellera de Sanitat Universal y Salut Pública (DOGV 18.07.2020). https://www.dogv.gva.es/datos/2020/07/18/pdf/2020_5852.pdf
(3) Resolució de 24 de juliol de
2020, de la Consellera de Sanitat Universal y Salut Pública (DOGV 24.07.2020). http://www.dogv.gva.es/datos/2020/07/24/pdf/2020_6126.pdf
(4) Resolució de 17 de agosto de
2020, de la Consellera de Sanitat Universal y Salut Pública, para la adopció de
las mesures establides en el acord del Consell Interterritorial del Sistema
Nacional de Salut, sobre mesures de prevenció front e al Covid19 (DOGV
18.08.2020). https://www.dogv.gva.es/datos/2020/08/18/pdf/2020_6707.pdf
(5) Resolució de 19 d’octubre de
2020, de la Consellera de Sanitat Universal y Salut Pública, por la que se
acorda una tercera pròrroga de la Resolució de 17 d’agost de 2020, (DOGV
19.10.2020). http://www.dogv.gva.es/datos/2020/10/19/pdf/2020_8568.pdf
(6) Resolució de 6 de novembre de
2020, de la Consellera de Sanitat Universal y Salut Pública (DOGV 06.11.2020). https://www.dogv.gva.es/datos/2020/11/06/pdf/2020_9360.pdf
(7)
Resolució
de 5 de desembre de 2020, de la Consellera de Sanitat Universal y Salut Pública
(DOGV 05.12.2020). http://www.dogv.gva.es/datos/2020/12/05/pdf/2020_10582.pdf
(8)
Resolució
de 5 de gener de 2021, de la Consellera de Sanitat Universal y Salut Pública
(DOGV 05.01.2021) http://www.dogv.gva.es/datos/2021/01/06/pdf/2021_78.pdf
(9)
Resolució
de 19 de gener de 2021, de la Consellera de Sanitat Universal y Salut Pública
(DOGV 20.01.2021) http://www.dogv.gva.es/datos/2020/12/18/pdf/2020_11085.pdf
http://www.dogv.gva.es/datos/2021/01/21/pdf/2021_413.pdf
· Decret 2/2021, de 24 de gener del President de la Generalitat Valenciana (DOGV 25.01.2021) http://www.dogv.gva.es/datos/2021/01/25/pdf/2021_670.pdf
(10)
Resolució
de 29 de gener de 2021, de la Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública (DOGV
30.01.2021) http://www.dogv.gva.es/datos/2021/01/30/pdf/2021_888.pdf
(11) Resolució de 12 de febrer de 2021, de la Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública (DOGV 12.02.2021) http://www.dogv.gva.es/datos/2021/02/12/pdf/2021_1346.pdf
DOCUMENTS DE REFERÈNCIA
COLEF-CV. Manifest per la consideració de la
prestació de serveis d'educació física, activitat física i esport com a
activitat essencial, també durant la pandèmia de la covid-19. (10 de novembre
de 2020).
FVMP. Acord Institucional per a la Recuperació
de la Comunitat Valenciana. Signat per les principals institucions de la
Comunitat Valenciana. Específicament per a l'esport s'estableixen les mesures
180 a 183.
https://www.fvmp.es/wp-content/uploads/2020/09/ACUERDO-castellano-ok.pdf
GEPACV. Protocol amb recomanacions per a la
protecció i prevenció de la salut enfront del Covid-19, en la pràctica
esportiva i l'ús d'instal·lacions esportives. Elaborat per
la GEPACV en col·laboració amb la FVMP i Revisat per la
Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la
Generalitat Valenciana. Versió 01, de 16 d'octubre de 2020.
Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, de 19/11/2020. Protocol de mesures de prevenció i higiene sanitaria
en les activitats extraescolars.
GVA. Conselleria
de Sanitat Universal i Salut Pública. Mesures addicionals en la Comunitat
Valenciana enfront del coronavirus. (Res. 6 de nov.)
http://coronavirus.san.gva.es/documents/469630/886624/Medidas_adicionales_CV_20201106_VAL.pdf
GVA. Presidència de la Generalitat. Movilitat.
“x Tu x Mi”.
* Aquests documents de
referència no tenen caràcter normatiu, no obstant això són recomanacions,
elaborades per institucions i organismes de referència a la Comunitat
Valenciana que aporten un gran valor pràctic per a fer front
al Covid i interpretar millor la normativa.
[1] Assenyala en la seua
exposició que durant la vigència de l'estat d'alarma, les administracions
sanitàries competents en salut pública, en el no previst en aquesta norma,
hauran de continuar adoptant les mesures necessàries per a afrontar la situació
d'emergència de salut pública ocasionada per la Covid-19, conformement a la legislació
sanitària, en particular, la Llei orgànica 3/1986, de 14 d'abril, de Mesures
Especials en matèria de salut pública, la Llei 14/1986, de 25 d'abril, general
de sanitat i la Llei 33/2011, de 4 d'octubre, general de salut pública, així
com en la normativa autonòmica corresponent.
[2] Actualitzat per la RESOLUCIÓ de
17 de juliol de 2020: 19é. S'addiciona un apartat; 3.21 en l'annex I de
l'Acord de 19 de juny, del Consell, que queda redactat com segueix: «3.21. Mesures preventives addicionals en
matèria d'activitat esportiva: 1. Pràctica de l'activitat esportiva. 5.
Instal·lacions esportives: c) L'aforament màxim permés serà d'una persona
usuària per cada 2,25 m² de superfície
útil per a l'ús esportiu. Aquest
càlcul s'aplicarà per a cadascuna de les dependències d'ús esportiu de la
instal·lació, sense perjudici del que estableix el punt 6 per a l'ús esportiu
de les piscines.
[3] Actualitzat per la Resolució de 17 de juliol de 2020: i) Amb caràcter general, s'haurà de realitzar una neteja i desinfecció periòdica de les instal·lacions, com a mínim dues vegades en el dia, i sempre després de cada torn, incloent les zones comunes, i posant especial èmfasi en superfícies, manetes de les portes, màquines i aparells objecte de manipulació, bancs de treball, i altres estris d'ús compartit, aplicacions de les llums, botons d'ascensors, baranes i passamans, mitjançant la utilització de detergents habituals o lleixiu d'ús domèstic diluïda en aigua. Així mateix, es netejarà i desinfectarà el material utilitzat per les persones esportistes en finalitzar cada torn d'entrenament i a la finalització de la jornada.
[4] Actualitzat per la Resolució de 17 de juliol de 2020: ll) Es procurarà la disponibilitat de papereres amb tapa i pedal i doble bossa i s'habilitaran zones destinades a la neteja de mans, amb dotació de sabó i tovalloles de paper. Per a la desinfecció de les mans es procuraran dispensadors de gel hidroalcohólic accessibles a les persones usuàries de la instal·lació, i seran les persones o entitats titulars d'aquesta les responsables d'assegurar el funcionament correcte i de procurar el manteniment adequat.
m) La persona o entitat titular de la instal·lació haurà de garantir els
elements de protecció de les persones treballadores del centre.
[5] Actualitzat per la Resolució de 17 de juliol de 2020: A les piscines d'ús esportiu, o en aquelles que s'habiliten per a aquest ús en determinades franges horàries, es podrà permetre la pràctica esportiva i les classes grupals, mantenint les degudes mesures de seguretat i protecció, i, en tot cas, la distància de seguretat recomanada per les autoritats sanitàries.
[6] Actualitzat per la RESOLUCIÓ de 17 de juliol de 2020: 19é. S'addiciona un apartat; 3.21 en l'annex I de l'Acord de 19 de juny, del Consell, que queda redactat com segueix: «3.21. Mesures preventives addicionals en matèria d'activitat esportiva: 1. Pràctica de l'activitat esportiva. 3. Competicions esportives de les federacions d'àmbit autonòmic. a) Es permet la celebració de competicions de modalitats esportives individuals, d'equip i de contacte, i de conformitat amb les condicions establides en el punt 4 (esdeveniments esportius) d'aquesta resolució.
[7] Actualitzat per la RESOLUCIÓ de 17 de juliol de 2020: 19é. S'addiciona un apartat; 3.21 en l'annex I de l'Acord de 19 de juny, del Consell, que queda redactat com segueix: «3.21. Mesures preventives addicionals en matèria d'activitat esportiva: 1. Pràctica de l'activitat esportiva. b) Podran realitzar-se els esdeveniments i espectacles esportius que incloguen activitats o modalitats esportives individuals, d'equip i de contacte.
[8] DECRET 20/2020, de 18 de desembre, del president de la Generalitat, que modifica el Decret 14/2020, de 25 d’octubre, del president de la Generalitat, (...)[2020/11085]
TERCER. Limitació de la permanència de grups de persones en espais
públics i privats.
1. Es deixa sense efecte l’apartat quart del
Decret 19/2020, de 5 de desembre, del president de la Generalitat, i, per tant,
la limitació de permanència de grups de persones en espais públics i privats,
sense distinció de dates, serà la que s’estableix en els dos apartats següents.
2. La permanència de grups de persones en
espais d’ús públic, tant tancats com a l’aire lliure, quedarà condicionada al
fet que no se supere el nombre màxim de
sis persones, llevat que es tracte
de convivents, i això sense perjudici de les excepcions que s’establisquen
respecte de dependències, instal·lacions i establiments oberts al públic.
3. La permanència de grups de persones en espais
d’ús privat quedarà, així mateix, condicionada al fet que no se supere el
número màxim de sis persones, llevat que es tracte de convivents. En tot
cas, es recomana que d’aquest nombre no formen part més de dos grups de
convivents.
[9] Assenyala en la seua
exposició que durant la vigència de l'estat d'alarma, les administracions
sanitàries competents en salut pública, en el no previst en aquesta norma,
hauran de continuar adoptant les mesures necessàries per a afrontar la situació
d'emergència de salut pública ocasionada per la Covid-19, conformement a la
legislació sanitària, en particular, la Llei orgànica 3/1986, de 14 d'abril, de
Mesures Especials en matèria de salut pública, la Llei 14/1986, de 25 d'abril,
general de sanitat i la Llei 33/2011, de 4 d'octubre, general de salut pública,
així com en la normativa autonòmica corresponent.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada